חברת מ.מ.א.ש הרשת בע"מ האם הם הדבר הבא?
חברת מ.מ.א.ש הרשת בע"מ האם הם הדבר הבא?
בראשו של כל בעל צימר עולות לפעמים השאלות המטרידות:
היכן לעזאזל לפרסם את הצימרים שלי? היכן לשים את הכסף? מי הכי טוב לי?
אז בעל צימר יקר בוא נעשה קצת סדר בכל הבלגן של נושא הפרסום.
עם ההתפתחות החזקה של ענף הצימרים ב 5 השנים האחרונות ובניה מאסיבית של צימרים ברמה גבוהה , שדרוג צימרים ישנים והפיכתם לאחוזות פאר והתפתחות ענף וילות האירוח למתחמי ענק המאובזרים בכל טוב צצו להם גם פורטלים לפרסום כמו פטריות לאחר הגשם…
בשנים האחרונות התחרות בין בעלי הפורטלים השונים הגיעה לרמות מטורפות ומשונות.
אם פעם היו 10 פורטלים שונים שמפרסמים צימרים כיום יש מעל 20 כאשר כל פורטל הקים עוד 10 פורטלי תמיכה נוספים לפורטל המרכזי לכל הפחות ועוד מאות אתרים קיקיוניים קטנים, בלוגים ודפי תמיכה שונים ומשונים ברשת לצורך הזרמת תנועה לפורטל המרכזי תוך שימוש בטכניקות ספאם וזיבול רשת החיפוש בגוגל בפרט.
חברות קידום אתרים רבות שפעם היו מספקות תוצאות יפות בקידום בתחום הצימרים בורחות כיום מהתחום הזה בגלל חוסר רצון להיכשל או בגלל חוסר כדאיות כלכלית מול שעות העבודה הרבות בקידום בענף הזה ולאור הסכומים הזעומים שבעלי הפורטלים מוכנים לשלם.
לאור התחרות העזה בין הפורטלים בתחום הצימרים והנעת תקציבים אסטרונומיים לצורכי פרסום ממומן PPC בגוגל אף מחירי הפרסום לבעלי הצימרים עלו באופן משמעותי כאשר לפעמים אינו פרופורציונלי בין ההכנסה לבין הוצאות הפרסום.
הרי בעל פורטל צימרים לא יפסיד כסף ואת העונג הפרסומי של בעלי הפורטלים סופגים בעקיפין בעלי הצימרים.
אם לפני 5 שנים בעל צימר היה מפרסם ב 1200 שקלים לשנה את הצימר שלו היום סכום התחלתי לחודש ברוב הפורטלים הינו 400 – 500 שקלים לחודש כביכול בכל "רשת האתרים" כאשר למעשה ישנו אתר מרכזי אחד שמזרים את הטלפונים וכל השאר הינם אתרי תמיכה…
וכמו שאנו יודעים בעלי צימרים לא מפרסמים או שמים את כספם רק בפורטל אחד אלא בכמה כאלה כולל קידומים וכל מיני "הטבות" של בעלי הפורטלים.
בעל צימר ממוצע מוציא בחודש בין 3000 ל 4500 שקלים לצורכי פרסום כאשר ישנן תקופות שהינו עובד בתפוסה מלאה רק בסופי שבוע. תורידו מזה הוצאות קבועות עבור הצימרים, פרסומים וכו"… יוצא שבעל צימר נשאר עם משכורת בלבד.
לא מעט אני נתקל בבעלי צימרים שאומרים לי שהם מקבלים יותר טלפונים בחודש מבעלי פורטלים לבוא ולפרסם אצלם מאשר גולשים המחפשים צימרים. וזה נכון!
כיום בתחום הצימרים אין פורטל אחד שיכול לספק עבודה לבעל צימר שישים את תקציב הפרסום שלו רק אצלו אפילו אם מדובר בסכום שנתי אסטרונומי. פשוט אין חיה כזאת!
לענייננו:
בימים אלו ממש הוקמה חברת הפרסום חברת מ.מ.א.ש הרשת בע"מ אשר משכנה במושב פקיעין החדשה בגליל המערבי. רשת הפרסום מונה כ 100 פורטלים חיים ונושמים לצורך פרסום צימרים בצפון ברמה הגבוהה ביותר שיעברו סינון קפדני.
הפרסום ברשת יהיה אך ורק ל 120 מתחמי צימרים יוקרתיים ואיכותיים כאשר אותם מתחמים יפורסמו ב 100 פורטלים שונים שיתחרו על מגוון ביטויים ברשת החיפוש.
הקונספט של החברה הינו שאין קידומים בדף הראשי של האתרים כל הלקוחות משלמים סכום חודשי קבוע והם מופיעים בכל 100 האתרים בדף הראשי באופן רנדומאלי כולל מגוון קטגוריות באתרים לפי התאמת המתחם.
לדברי מנכ"ל הרשת מר מאור אסרף ברשת הפרסום הושקעו עד עכשיו כ 2.000.000 מיליון שקלים ועוד תקציב פתוח לפרסום והשקת הרשת של 1.500.000 מיליון שקל.
ברשת עצמה יעבדו כ 50 אנשי תמיכה, סוכנים, כותבי תכנים מהשורה הראשונה ומחלקת יעוץ עסקי לבעלי הצימרים ללא כל תשלום נוסף.
כמו כן הרשת תעסיק מספר טלפניות ומרכז הזמנות בו הטלפניות יסגרו עסקאות לבעלי הצימרים שיעדכנו את המשרד שהם פנויים בתאריכים מסוימים.
מחלקה נוספת שנפתחת בימים אלו הינה מחלקה שתמנה 12 מקדמי אתרים מוסמכים שיחלשו על קידום הרשת עצמה בגוגל בפרט.
לאור כמות הפורטלים של הרשת עצמה לפי דברי מנכ"ל הרשת זמן ההעלאה המשוער של לקוח לכל הרשת הינו כחודש כך שכל מפרסם יקבל חודש פרסום נוסף חינם ללא כל תשלום עד לגמר העלאתו לכל אתרי הרשת.
עוד אומר מנכ"ל הרשת כי בעלי הצימרים שיפרסמו באתר יזכו חינם למספר סדנאות שיווק בהן יקבלו הרצאות ממיטב אנשי השיווק בישראל לצורך סגירת עסקאות כבר בשיחה הראשונה עם הגולש.
כמו כן מדגיש מאור אסרף (מנכ"ל הרשת) כי כל הלקוחות יזכו לבית פרסומי אחד ויחיד בו לא יצטרכו לפרסום נוסף.
האם הרשת תוכיח את עצמה? האם הפתרון הפרסומי לבעלי צימרים כבר כאן?
לאור המצב כיום בתחום פרסום הצימרים אני מאחל לבעלי הצימרים עצמם שכן…
הבהרה: אין מאמר זה נועד לצורך שידול לפרסם ברשת חברת מ.מ.א.ש הרשת בע"מ או בניית יחצי ציבור לרשת. הדברים במאמר זה הובאו כציטוט ממנכ"ל חברת מ.מ.א.ש הרשת בע"מ.